Een ingesleten drijfstanglager zorgt voor een hoop lawaai en schade intern.
Resultaat van weinig olie verversen en overmatig vol gas wegvaren met koude motor.
We hebben er een nieuwe krukas met alle lager toebehoren in gezet.
Klant was in de veronderstelling dat het schroefaslager niet meer voldoende afsloot, waardoor er steeds water in het schip kwam.
We kwamen er al snel achter dat het hele gland afgebroken was op de romp. Het was niet goed gelamineerd, evenals diverse andere zaken welke niet goed gebouwd waren.
Deze hebben we vervangen voor een messing koker en en dit nu ook vast gezet aan de romp.
Tevens was meneer zijn keerkoppeling aan vervanging toe.
Klant had start problemen. en een wat rokerige uitlaat.
In eerste instantie hebben we dieselproblemen als kleverige verstuivers uitgesloten door te testen en te reinigen.
Problemen bleven aanhouden, waardoor we een lek test hebben uitgevoerd op de motor, en tot de conclusie kwamen dat beide cilinders meer als 40% compressie verlies hadden.
I.o.m. de klant besloten om over te gaan op revisie van de motor.
Nieuwe sleeves, zuigers en drijfstanglagers geplaats, evenals complete revisie van de cilinder kop.
Na installatie draait de motor weer als bijna nieuw. En een zeer tevreden klant.
DyQ Marine
Oud Loosdrechtsedijk 165-C
1231LV Loosdrecht
035 785 5665
info@dyq-marine.nl
www.dyq-marine.nl
BTW NL001117435B21
KvK 67867650
NL09 RABO 0315 9988 30